Lampka rowerowa przednia - obowiązek każdego rowerzysty
Lampka rowerowa przednia powinna świecić mocnym, jasnym światłem po to, aby zapewnić dobrą widoczność po zmroku. Ważny jest też kąt świecenia, który rozjaśni odpowiedni fragment drogi przed rowerzystą. W naszym sklepie mamy do zaoferowania
przednią lampę rowerową LED zasilaną
na baterie 3xAAA, które nie są załączone do zamówienia. Może być ona też traktowana jako
latarka ręczna. Wyposażona jest ona w wydajną diodę o mocy 3 W i zapewniającą strumień światła 150 lumenów. Wyróżnia ją to, że ma do wyboru trzy tryby świecenia: podstawowy, pulsacyjny oraz oszczędny. Lampa posiada też funkcję zoom.
Tylna lampka rowerowa
Lampki rowerowe tylne powodują, że kierowcy zauważają rowerzystów jadących nawet w najcięższych warunkach pogodowych. Z tyłu światło musi być czerwone i jest ono obowiązkowe. W ofercie mamy dwa zestawy
lampek rowerowych, w których znaleźć można też te przeznaczone na tył. Są one wyposażone w pięć energooszczędnych diod LED. Posiadają siedem trybów świecenia - jeden podstawowy i sześć pulsacyjnych. Zasilana jest bateriami 2xAAA, które trzeba osobno zakupić. Montaż takich światełek jest prosty, nie trzeba
narzędzi ręcznych, aby je założyć.
Co mówi polskie prawo na temat oświetlenia w rowerze?
Każdy jednoślad w Polsce, aby właściciel nie dostał mandatu, musi być wyposażony w światło przednie w kolorze białym lub żółtym, światło tylne w kolorze czerwonym, odblaskowe światło tylne w kolorze czerwonym. Lampki pozycyjne mogą migać lub ciągle świecić - nie ma to najmniejszego znaczenia. Jednakże najważniejszą kwestią jest to, aby były one widoczne w odległości minimalnej, która wynosi 150 metrów. Jest to wartość, która daje wystarczający czas na reakcję kierowcy. Jeśli prowadzący auto szybko zareaguje, widząc rowerzystę uniknie wypadkowi, bólu, korzystaniu z
apteczki, czy pobycie w szpitalu.